BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
En vigtig opgave
I slutningen af 2020 blev alle landets mink slået ned, og det blev besluttet, at minkerhverv og følgeerhverv skal modtage erstatning for deres tab. Erstatningerne er nu ved at blive fastsat, og de første afgørelser er blevet påklaget til Overerstatnings- og taksationskommissionerne. Opgaven for Minksekretariatet, 2. instans er at sekretariatsbetjene Overerstatnings- og taksationskommissionerne og bistå dem med at behandle klager over erstatningsopgørelserne truffet af 1. instans.
Vi har brug for flere jurister, der har lyst til at være med til at arbejde med den historiske erstatning af minkerhvervet og være med til at fastlægge praksis og processer på et helt nyt retsområde. Du bliver en del af et velfungerende sekretariat under opbygning. Du bliver samtidig en del af et team med godt humør og fagligt dygtige kollegaer.
Vi har fokus på høj kvalitet og et godt sammenhold. Det gode arbejdsklima er vigtigt for os. Her arbejder du 37 timer om ugen med betalt frokostpause, flekstid og adgang til fitness faciliteter. Efter din opstart kan der blive mulighed for hjemmearbejde med fokus på at skabe et fleksibelt arbejdsliv.
Dine arbejdsopgaver
Kontorets juridiske sagsbehandlere er fordelt på to områder – minkvirksomheder og følgeerhverv. Dine arbejdsopgaver vil bestå i sekretariatsbetjening af kommissionerne, herunder:
- Behandling af store og til tider komplekse klagesager
- Udarbejde udkast til afgørelse
- Deltage på besigtigelsesforretninger fordelt på hele landet
- Være med til at fastsætte praksis, deltage i voteringsmøder og betjene formænd og kommissionsmedlemmer.
- Tværfagligt samarbejde med økonomer og kontorfunktionærer
- Behandling af aktindsigter
Du har en juridisk uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har lyst til juridisk klagesagsbehandling med fokus på forvaltningsretten. Måske har du nået at få nogle års erfaring som jurist, måske er du nyuddannet. Vi søger begge dele.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- har en høj faglighed og et godt humør,
- er selvstændig, tager ansvar og besidder høj personlig og faglig integritet,
- har gode formuleringsevner, herunder sproglig og grammatisk skarphed, og har lyst til at arbejde med skriftlig formidling og kommunikation,
- har lyst til at være med til at fortolke lovgivningen på et helt nyt område og udvikle praksis og processer
Løn og ansættelsesforhold
Vi vil gerne, at du starter hos os den 1. august 2023, men vi er indstillet på at vente på dig, hvis der er et godt match mellem os.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer.
Da arbejdet indebærer en del kørsel til alle dele af landet, er det et krav, at du har kørekort.
Alle stillinger er tidsbegrænset til udgangen af 2025 med mulighed for forlængelse.
Arbejdsstedet er Danmarksvej 26, Skanderborg.
Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos Sekretariatschef, Birgitte Østergaard Simonsen på tlf. 3012 5237.
For spørgsmål om personaleforhold, kan du kontakte HR-Partner, Lillian Hundahl på tlf. 3057 9496.
Ansøgning
Send din ansøgning samt eksamensbeviser til os snarest muligt og senest den 4. juni 2023, kl. 23:59.
Vi afholder samtaler løbende.
Minksekretariatet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Du kan læse mere om Minksekretariatet på https://www.minksekretariatet.dk/
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skanderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168839&DepartmentId=10282&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5832043