Socialfaglige medarbejdere til Bostøtterne i Arbejdsmarked og Social

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da to af vores dygtige og erfarne medarbejdere har valgt at søge nye udfordringer, søger vi to nye socialfaglig medarbejder med ansættelse pr. 1. marts 2024 eller snarest derefter.

Begge stillinger er faste fuldtidsstillinger.

Afdelingen Bostøtterne varetager primært indsatser efter Servicelovens § 85 og § 82. Indsatserne kan tilrettelægges som individuelle eller gruppeforløb. Afdelingens målgruppe er borgere med nedsat funktionsevne og/eller særlige sociale problemstillinger oftest grundet en psykisk lidelse såsom ADHD, autisme, psykoselidelser, personlighedsforstyrrelser, rusmiddelsproblematikker eller lign.

Afdelingen er en del af Arbejdsmarked og Social, og derfor er det naturligt, at vi har et stort fokus på uddannelse og job som en del af vores sociale indsatser i afdelingen. Vi er omkring 30 ansatte i afdelingen, som arbejder med stor grad af selvtilrettelæggelse, indflydelse og medansvar. Vi arbejder bevidst og målrettet med at udvikle vores faglighed og er i løbende udvikling både individuelt og i fællesskab, og aktuelt står vi overfor at skulle udvikle nye indsatser. Vi har en uhøjtidelig omgangstone og vægter vores faglige og kollegiale fællesskab både i afdelingen og hele Arbejdsmarked og Social meget højt.
I afdelingen er der ligeledes tilknytte et kollegie for unge mennesker med autisme.

Vi søger en kollega som

  • Er uddannet pædagog, sygeplejerske, ergoterapeut, socialrådgiver eller lign.
  • Udviser gode kommunikative evner, både i forhold til borgere, kolleger og samarbejdspartnere.
  • Kan skabe et professionelt, tillidsfuldt og ligeværdigt samarbejde med borgerne.
  • Erfaring med samt stor lyst til at samarbejde med afdelingens målgruppe særligt borgere med komplekse problemstillinger, som kan kræve intensive og særligt tilrettelagte indsatser men også kortere vejledningsforløb.
  • Arbejder med udgangspunkt i de 8 principper for recovery-orienteret rehabilitering.
  • Er reflekterende i forhold til egen praksis og ønsker at bruge sin faglighed i fælles faglige drøftelser med kolleger og samarbejdspartnere.
  • Kan skabe et professionelt, tillidsfuldt og ligeværdigt samarbejde med kollegaer både i egen afdeling og bredt i Arbejdsmarked og Social.
  • Udviser fleksibilitet, hvor du er indstillet på fleksible arbejdstider primært på hverdage fra 7 - 21, hvor du arbejder ”selvtilrettelæggende”. Enkelte weekender og helligdage kan forekomme.
  • Udviser ansvarsfuldhed for skriftligheden i forbindelse med løbende dokumentation i samarbejde med borgerne.
  • Udviser godt humør og er positiv med et helhedsorienteret menneskesyn.
  • Har kørekort til bil.
  • Varetage rådgivningsfunktion i Åben Rådgivning – dette både ved telefonisk og personlig henvendelse.
  • Kan varetage individuelle bostøtte-forløb for et stort antal borgere inden for målgruppen.
  • Du skal have fokus på det socialfaglige perspektiv hos borgere med komplekse problemstillinger, og være i stand til at identificere og handle på disse i samarbejde med borgeren.

Vi tilbyder
  • En spændende arbejdsplads i stadig udvikling.
  • Høj grad af indflydelse og ansvar.
  • Dygtige og engagerede kolleger.
  • Et godt arbejdsmiljø.
  • Flekstidsordning.
  • Sundhedsordning

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principperne i Ny Løn efter aftale med forhandlingsberettigede organisation.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved afdelingsleder, Rasmus Krahn, på mail Rasmus.Krahn@skanderborg.dk eller mobil 21 34 13 52.

Alternativt faglig koordinator, Heidi Juul Svenstrup, på mail Heidi.Juul.Svenstrup@skanderborg.dk eller mobil 24 97 86 68.

Ansøgningsfrist
Søndag den 21. januar 2024.
Der indkaldes til samtaler tirsdag den 23. januar 2023.
Samtaler forventes afholdt fredag den 26. januar 2023.

Opgave
Til en evt. samtale bedes du medbringe 1-2 konkrete eksempler fra din faglige praksis som særligt kendetegner dig. Der skal være konkret udfyldt materiale med et virkelighedsnært fiktivt eksempel. Det kan f.eks. være kognitive skemaer, progressions værktøjer, processoren, handleplansarbejde eller digitale redskaber. Men det kan også være andre faglige redskaber som du er særlig stolt af eller finder er særligt anvendeligt i dit arbejde.
Du vil blive bedt om at præsentere det medbragte materiale, og redegøre for hvordan du arbejder kontinuerligt med det. Materialet skal være fuldstændigt anonymiseret.

Ansøgningen modtages kun via ansøgningslinket i opslaget.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kompetencecenter Skanderborg, Danmarksvej, 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969903

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet