BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at hjælpe andre med at få løst deres IT-udfordringer hurtigt, og kan du lide at tale I telefon? Har du et godt overblik og god evne til at formidle løsninger til forskellige modtagere? Så er du måske den 1st line IT-supporter vi søger til vores Servicedesk-team i IT/Digitalisering og Forretningsudvikling. For at få succes i jobbet skal du med begejstring og glæde i stemmen møde brugeren på dennes niveau. Du skal have lyst til at arbejde med nyeste teknologier i en dynamisk IT- og digitaliseringsafdeling, hvor vi konstant arbejder med at sikre de rette løsninger til at understøtte organisationen og brugernes behov.
Hvilke opgaver skal du arbejde med?
Du er den første kontakt vores brugere møder, når de henvender sig til IT-afdelingen og er dermed vores professionelle ansigt udadtil. Den primære opgave er, at levere telefonsupport til vores ca. 5000 administrative brugere i Skanderborg Kommune. Supporten omfatter grundlæggende løsninger som Windows, telefoni, Office365 og PC’er.
På en typisk dag i Servicedesken vil du blive mødt af
- Telefonsupport
- Registrering af henvendelser
- Løsning af 1st line sager
- Aktiv dialog med kolleger i resten af afdelingen
- Sager indenfor dine særligt udvalgte ansvarsområder
- Lejlighedsvist on-site support rundt omkring i kommunen
Om dig
- Du skal have en relevant uddannelse inden for IT-support og gerne mindst 2-3 års praktisk erfaring
- Du har lyst og gåpåmod til at sætte dig ind i vores services, så du kan supportere disse.
- Du skal have erfaring med et Microsoft domæne, Windows 10/11 Enterprise og Office 365
- Du skal have erfaring med Microsoft Teams telefoni, support og styring af smartphones, Android og IOS
- Du skal have grundlæggende viden om og forståelse for netværks print, klient- og netværks hardwaregenkendelse, grundlæggende kendskab til netværksservices, Active Directory
Det er en fordel, men ikke et krav, at vide noget om MitID, lokal IdP, og andre applikationer der anvendes i en kommune, samt erfaring med at bruge et sagshåndteringssystem.
- Du har en positiv indstilling og et smil i stemmen – også når det er opkald nummer 60 samme dag
- Du er engageret, tålmodig og struktureret og er god til sagsopfølgning
- Du er god til at formulere dig klart og tydeligt på dansk, både mundtligt og skriftligt
- Du har kørekort til alm. bil
Om os
Du bliver en del af IT/ Digitalisering og Forretningsudvikling, der er en del af staben Økonomi, Digitalisering og Indkøb i Skanderborg Kommune. Afdelingen varetager IT-supporten og -drift, samt en lang række digitaliserings og udviklingsopgaver på tværs af organisationen. Vi er en afdeling med engagerede medarbejdere, der samarbejder i et uformelt, humoristisk miljø, med en ligefrem omgangstone. Vi har en nærværende leder. Vi respekterer og har tillid til hinanden og den enkeltes kompetencer.
Vi tilbyder en interessant og dynamisk hverdag i et godt arbejdsklima. Du kommer til at arbejde blandt 27 fagligt kompetente kolleger og du er selv med til at præge dine ansvarsområder. Der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Dit Servicedesk-team er på 6 personer, der varetager brugersupporten i hele kommunen. Opgaverne er mange, varierende komplekse og andre ligetil, men den gode kundeservice er altid i fokus og vores arbejdsdag er aldrig kedelig. Servicedesken løser langt de fleste supportsager samt sikrer at øvrige sager registreres og håndteres korrekt.
Som ansat i Skanderborg Kommune kan du nyde godt af forskellige tilbud som sundhedsordning, idræts-, kunst- og personaleforeninger, feriefond og meget mere.
Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer om ugen og med tiltrædelse snarest muligt. Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker via forhandling med den forhandlings berettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. I forbindelse med eventuel ansættelse indhenter vi privat straffeattest.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Tine Due, telefon 87 94 71 39 eller Digitaliserings- og IT-chef Anders Fihl, telefon 87 94 70 99 eller mail anders.fihl@skanderborg.dk.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning senest den 20. august 2024 kl. 23:59. Ansøgningen sendes via stillingsopslaget på www.skanderborg.dk/job. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 27. august.
I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skanderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
IT-Support, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088517