Bliv web- og IT-specialist i Skanderborg Kommunes kommunikationsafdeling

dato

Har du en bred erfaring med store og komplekse hjemmeside- og intranetløsninger i en hverdag, hvor webtilgængelighed er et krav? Trives du godt med at organisere, undervise og motivere kolleger? Er du stærk til offentlig kommunikation, og har du øje for brugervenlighed? Så er du måske lige den, vi står mangler i Skanderborg Kommunes centrale kommunikationsafdeling, der er en del af staben Byrådssekretariatet og HR.

Hos os bliver du en del af et web- og esdh-team på to fuldtidsstillinger. Du får mulighed for at spille en central og aktiv rolle med at udvikle og vedligeholde nogle af Skanderborg Kommunes store IT-løsninger – intranet, hjemmeside og ESDH-system.

Hvem er du?
Du har en relevant uddannelse og erfaring fra et lignende job inden for offentlig IT eller kommunikation i en større organisation. Du er systematisk har udpræget teknisk flair. Du har lysten og evnen til at sætte dig ind i nye systemer. Du kan gennemskue digitale problemstillinger og processer. Det er en fordel men ikke et krav, at du har erfaring med SBSYS.

Du har et godt overblik, og du holder af at kredse om detaljerne, når der skal udvikles nye webtilgængelige løsninger. Samtidig er du ihærdig i forhold til at samle enkeltdele til et helstøbt resultat. Dine kolleger kender dig som tålmodig, udadvendt og god til at motivere og organisere. Det giver dig energi og arbejdsglæde at have en uforudsigelig og varieret hverdag, hvor du både sætter dagsordenen selv og løser store og små opgaver, som lander på dit bord. Som en del af web- og esdh-teamet kommer du til at varetage systemejerskabet omkring hjemmeside (Dynamicweb), intranet (Intranote Workspace) og ESDH (SBSYS) herunder vores dagsordensystem (First Agenda).

Dine hovedopgaver bliver

  • Udvikling og drift af www.skanderborg.dk og subsites – herunder brug af Optimize.
  • Løbende samarbejde med lokale redaktører – herunder support og undervisning af brugerorganisation m.m.
  • Udvikling og drift af kommunens intranet – herunder vedligeholdelse af brugere og opbygning af lokale sider m.m.
  • Kontakt til ESDH-brugere og superbrugere – herunder support, undervisning og rådgivning.
  • Arbejdet med webtilgængelighed har et særligt fokus på tværs af løsningerne.

Derfor skal du vælge os
Du bliver en del af kommunikationsafdelingen på i alt 6 medarbejdere med forskellige kompetencer og baggrund. Afdelingen er en del af Byrådssekretariatet og HR (48 ansatte), som blandt andet betjener byråd og direktion. I afdelingen lægger vi vægt på godt kollegaskab, hvor vi bakker hinanden op og hjælper til med de daglige opgaver. Her er plads til både travlhed, fordybelse og ikke mindst et godt grin mellem kolleger.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelse senest den 1. marts 2025.

Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled, Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Frist
17. december 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 2.

Flere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Thomas Larsen på mail thomas.larsen@skanderborg.dk / mobil 29 33 94 97 eller digital konsulent Ricco Nielsen på mail ricco.nielsen@skanderborg.dk / mobil 20 25 50 93.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kommunikationsafdeling, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158568

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet