Demenskoordinator til vores demensteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du høj viden om demens, og drømmer du om at sætte din viden i spil i Skanderborg Kommune? Så søg jobbet som demenskoordinator hos os!

Vi søger en kollega til en fast stilling på 37 timer.

Som demenskoordinator er du en del af demensteamet på 3 personer, og vi har sammen med vores udviklingskonsulent på Demensområdet et tæt samarbejde. Vi arbejder for at sikre borgere med demens og deres nærmeste det bedst mulige liv på trods af sygdom. Vi arbejder med udgangspunkt i Personcentreret Omsorg og arbejder ud fra, en i demensteamet, fælles faglig retning og kvalitet. Vi udvikler fortsat vores demensfaglighed på grundlag af nyeste viden på området.

Vi leder efter en kollega som både formår at arbejde selvstændigt og indgå i fælles samarbejde med sine kollegaer. Herudover bidrage ind i et tværfagligt samarbejde med blandt andet visitatorer, sanseterapeuter, medarbejdere i Aktivitet og Træning, hjemmesygeplejen og hjemmeplejen omkring de borgere som viser tegn på eller har fået en demensdiagnose.

Du medvirker til at skabe sammenhæng og relevant indsats på rette tid og sted. Du faciliterer læring og inspirerer kolleger med sigte på at understøtte samt viderekvalificere den demensfaglige indsats omkring borgere.

Du vil have en opgave med at skulle fungere som forløbskoordinator for den enkelte borger og dennes pårørende. Via koordinering af et tværfagligt samarbejde skal du kunne vurdere om borgeren med en demenssygdom kan have behov for hjælp efter de gældende indsatskataloger, eller om der skal iværksættes en særlig indsats for at hjælpe borgeren og de pårørende videre i livet.


Dit ansvarsområde vil indeholde

  • Rådgivning og vejledning
  • Koordinere samarbejdet på forskellige niveauer (forløbskoordinator)
  • Formidling
  • Borgerkontakt
  • Pårørendekontakt
  • Afholdelse af gruppe for pårørende
  • Undervisning om demens for civilsamfund, borgere, pårørende etc.
  • Faglig sparring til kolleger både internt og eksternt
  • Samarbejde med kolleger i plejedistrikterne, plejecenter, på bosteder, læger, hospitaler m.v.


Vi forestiller os om din profil

  • Du har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse, helst på bachelorniveau
  • Du har erfaring fra arbejde med mennesker med en demenssygdom – gerne i både tidlig, moderat og sen fase.
  • Du er i stand til at arbejde ud fra en rehabiliterende og sundhedsfremmende tankegang, hvor du er tydelig og anerkendende i din kommunikation og tilgang til andre mennesker.
  • Du evner at balancere høj faglighed og professionalitet sammen med humor, nysgerrighed og ydmyghed.
  • Du har lyst til at være en del samt medskabende af et stærkt team, hvor faglighed og sammenhold står højt på vores dagsorden.
  • Vi ønsker os en kollega, der er nysgerrig, reflekterende og fordomsfri. Du skal kunne arbejde selvstændigt.
  • Du møder både borger og kollegaer med ligeværdighed og anerkendelse.
  • Du er interesseret i pårørendesamarbejde.
  • Du mestrer relationel koordinering ift. vores brede palette af samarbejdspartnere; både interne i demensteamet samt ift. organisationens øvrige demensindsats og eksterne parter.
  • Du evner at reflektere over såvel egen som kollegaers praksis og deler dette åbent som led i kontinuerlig fælles faglig udvikling.
  • Du skal gerne have erfaring med og lyst til undervisning, da dette er en løbende opgave.
  • Det er en fordel, hvis du har konkret erfaring med eks. Marte Meo, Eden, Personcentreret Omsorg, Magtanvendelse og sanseintegration.
  • Du er en god kommunikator, som er tydelig og præcis både mundtligt og skriftligt.
  • Du tør tage den svære samtale og er konfliktnedtrappende.


Vi tilbyder

  • En mulighed for at gøre en forskel for en særlig målgruppe - nemlig borgere og pårørende med demens tæt inde på livet.
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelse af opgaver. Løsning af opgaverne er forbundet med høj grad af ansvar og kompetence.
  • En mulighed for at være med til at præge, udvikle og bidrage til demensområdet.
  • Tætte samarbejdsrelationer på tværs af fagligheder og afdelinger med kollegaer der er ambitiøse og har høj faglighed, og hvor der er lyst til faglig udvikling og gensidig læring.
  • Et demensteam hvor relationerne tætte og hvor vi er opmærksomme på hinanden.


Din tilknytning i organisationen

Din arbejdsbase bliver på Skanderborg Fælled, men dine primære opgaver vil foregå sammen med borgeren i dennes hjem og i samarbejde med de kolleger og pårørende, som er omkring borgeren.
Du bliver ansat i afdelingen Visitation og Hjælpemidler i Fagsekretariatet Sundhed, Omsorg og Handicap, hvor vi er cirka 35 medarbejdere med forskellige men primært sundhedsfaglige uddannelser.

Løn efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse den 1. februar 2024.


Ansøgningsfrist og samtaler

Der er ansøgningsfrist den 7. december 2023.
Ansættelsessamtaler finder sted den 15. december

Hvis du vil høre mere om stillingen
kan du kontakte afdelingsleder Lisbet Birkelund Schjødt, mobil 40 22 64 41 eller demenskoordinator Jytte Elleby mobil 20 52 30 25.

Vi opfordrer til, at du orienterer dig om Skanderborg Kommune på kommunens hjemmeside.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fagsekretariatet Sundhed, Omsorg og Handicap, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940353

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet