Dygtig tekniker til gennemførsel af syn på statens ejendomsportefølje

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at planlægge vedligeholdet af en spændende ejendomsportefølje hos statens ejendomsvirksomhed? Har du bred erfaring med tekniske installationer, og har du lyst til at være en del af et stærkt fagligt team der hjælper hinanden og sparrer om opgaverne? Så er du måske vores nye kollega.

Bygningsstyrelsen er statens ejendomsvirksomhed på universitets- og kontorområdet, og for at løse vores kerneopgaver har vi organiseret os i tre fagcentre: Center for Byggeri, Center for Udlejning og Center for Facility Management. Dertil kommer vores støttefunktioner Stab og Center for Økonomi og IT. Sammen har vi ansvar for at levere attraktive og veldrevne arbejdspladser til vores kunder og gøre det mere professionelt og effektivt, end hvis de selv skulle gøre det.

Som vores nye kollega, bliver du en del af vores Center for Facility Management, hvor styrelsens kompetencer inden for håndtering af facility management er samlet, inklusiv Bygningsstyrelsens store viden om bygningsdrift- og vedligehold. Vi har mange og forskellige ejendomme placeret rundt om i landet, og lige nu leder vi efter en ny kollega med tekniske kompetencer og lyst til at gennemføre vedligeholdelsessyn og bidrage til sikker planlægning af vedligeholdet af vores ejendomme, primært i Jylland.

Hvad kan vi tilbyde?
Kommer du med på holdet, bliver du en del af teamet Syn- og Planlægning, som er placeret i den del af Center for Facility Management, som varetager bygninger og energi. Teamet består af 6 medarbejdere, der som dig, har faglige kompetencer inden for bygninger/bygningsteknik. Ud over dine nærmeste kolleger, vil du med base på vores kontor i Skanderborg, også være omgivet af kolleger med kompetencer inden for økonomi, jura og kundehåndtering. Du vil derfor have rig mulighed for faglig sparring både i teamet og bredt i styrelsen.

Dit fokus vil være deltagelse i vedligeholdsplanlægning af tekniske installationer og anlæg, hvilket mere specifikt indebærer visuelle besigtigelser af de tekniske systemer, der befinder sig på Bygningsstyrelsens ejendomme samt henhører under vores vedligeholdsansvar. Du vil ligeledes få til opgave at gennemføre vedligeholdssyn af både ikke-fredede og fredede ejendomme, og derigennem er du med til at øge vidensniveauet om vedligeholdelsesstanden af statens ejendomme.

Dine primære opgaver bl.a. være:

  • Gennemføre faglig vurdering af tekniske installationer, primært el-installationer, ventilationsanlæg, varme-/fjernvarmeanlæg, køleanlæg og VVS-installationer.
  • Langsigtet planlægning og optimal prioritering af vedligehold på baggrund af data og viden fra vedligeholdssyn med dertilhørende totaløkonomiske betragtninger
  • Håndtere samt indsamle store mængder af data i vedligeholdelsessystemer (Bygningsstyrelsen anvender i dag bl.a. DaluxFM og Timesafe)
  • Analysere data og videreformidle det på en overskuelig måde, der gør det forståeligt og anvendeligt ved opgavehåndtering på tværs af områder
  • Planlægge og prioritere akutte vedligeholdelsesopgaver
​​​​​Hvem er du?
Vi leder efter dig, der har en længere og teknisk bred relevant erhvervserfaring (5+ år), og som kan bringe din erfaringsmæssige ballast i spil i opgaveløsningen. Det er et krav, at du er i stand til at vurdere den generelle tilstand på ovennævnte installationer (el, ventilation, varme, køl og VVS) uden indgriben i driften og uden adskillelse med værktøj.

Derudover vægter vi, at du har viden på tekniske installationer, som gør dig i stand til agere sparringspartner for dine kolleger. Det vil være positivt, hvis du har kendskab til håndtering af bevaringsværdige og fredede ejendomme.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste for os. Du kan eksempelvis have en håndværksmæssig baggrund kombineret med relevant erfaring, være ingeniør, maskinmester eller bygningskonstruktør – eller noget helt 5., som har givet dig gode tekniske kompetencer. Det er nemlig det, vi vægter.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • Kan analysere og sammenkæde store mængder af data
  • Har indgående kendskab til IT-systemer
  • Er struktureret og detaljeorienteret
  • Evner at samarbejde på tværs af fagligheder
  • Er selvkørende og klar på at tage ansvar
  • Er positivt indstillet, kompromissøgende og kan håndtere at være i et team med stor faglighed, hvor alle har en mening
  • Kan kommunikere tydeligt og præcist både skriftligt og mundtligt
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til relevant overenskomst. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Thomas Helsteds Vej 9A, 8660 Skanderborg.

Da vi er placeret på to lokationer og dækker hele landet, anvender vi ofte virtuelle møder på tværs af kontorerne, ligesom du vil skulle håndtere opgaver og møder rundt om i landet, fortrinsvis i Jylland.

I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Brian Sole Lyhne på telefon 41 70 13 96 eller mail brsly@bygst.dk.

Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest onsdag den 13. november 2023 på følgende link: bygst.dk/job/. Vi læser løbende ansøgninger og forventer at afholde første og anden runde samtaler i uge 46 og 47 med forventet tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter aftale.

Om os
Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive, bæredygtige og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi gør, kan du gøre det HER og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skanderborg kontor, Thomas Helsteds Vej , 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930168

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet