Fagkoordinator til Vejdirektoratets nye CAD og BIM team

dato

Har du lyst til at spille en central rolle i sammenlægningen af to fagligt stærke teams og koordinere det samlede teams videre udvikling? Så har vi jobbet til dig!

Vejdirektoratet arbejder målrettet på at forbedre og videreudvikle digitaliseringen af vores anlægsprojekter. Dette inkluderer en styrkelse af de processer, der understøtter projekterne for at sikre mere effektiv planlægning, udførelse og vedligehold. For at styrke det har vi valgt at samle de to teams, der arbejder med henholdsvis CAD/ProjectWise og BIM.

CAD/ProjectWise-teamet har det faglige ansvar for administration, drift, vedligehold og udvikling af en række systemer i Vejdirektoratet, hvor særligt ProjectWise spiller en stor rolle. På tværs af systemerne understøtter og supporterer teamet mere end 2.000 brugere, hvoraf hovedparten er eksterne.

BIM-teamet har det faglige ansvar for anvendelsen af BIM og IKT på anlægsprojekterne. Teamet bidrager på tværs af Vejdirektoratet med rådgivning og faglig sparring og bidrager til den digitale udvikling på vejområdet, tester nye tiltag i samråd med projekterne og assisterer i forhold til BIM og IKT.

Din rolle

Som fagkoordinator i dette nye team vil din rolle i første omgang være at skabe et stærkt og sammenhængende team, der understøtter systemer, data og processer i Vejdirektoratet.

Du vil få en koordinerende rolle og have ansvaret for ressourceallokering, projektstyring og faglig sparring. I denne stilling har du mulighed for at præge udviklingen af BIM i Vejdirektoratet og medvirke til at udvikle vores processer, standarder og tekniske værktøjer i samarbejde med Vejdirektoratets øvrige fagligheder inden for projektering og anlæg af veje.

Din primære opgave vil være at:

  • arbejde aktivt for at skabe et stærkt og sammenhængende team
  • repræsentere teamet udadtil og opbygge relationer med eksterne interessenter
  • koordinere drift og supportfunktionen for CAD- og BIM-værktøjer, i form af Bentleys produktportefølje
  • koordinere BIM-ressourcerne på alle anlægsprojekter i Vejdirektoratets matrixorganisation
  • sikre, at BIM- og IKT-processer og standarder følges og videreudvikles
  • samarbejde med projektledere og andre interessenter for at sikre, at BIM-understøttelsen lever op til projektkravene
  • bidrage til udviklingen af en CAD og BIM-strategi og implementering af nye teknologier, standarder og metoder.
  • tage ansvar for ressourceplanlægning og budgetopfølgning på teamets ansvarsområder
Din profil

Du har en fagligt relevant uddannelse eller erfaringsmæssig baggrund.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • er udviklingsorienteret og har flere års erfaring med administration og har arbejdet med BIM-processer og -værktøjer
  • er systematisk og analytisk
  • kan kommunikere og formidle både i og uden for organisationen
  • trives i et miljø, hvor arbejdsdagen indimellem er uforudsigelig
  • er i stand til at arbejde selvstændigt og påtage dig en koordinerende og udadvendt rolle
Vi sørger for grundig introduktion til Vejdirektoratets opbygning og processer, og du vil få masser af sparring fra dine kollegaer.

Velkommen til Geodata

CAD- og BIM-teamet vil blive forankret i Geodata-afdelingen, der desuden omfatter GIS samt Kort & Landmåling. Der er tætte grænseflader til disse teams, men også til mange andre afdelinger og fagområder i Vejdirektoratet.

Du kommer til at indgå i et fagligt stærkt team med 13 dygtige kollegaer, der tilsammen udgør kompetencecenter for CAD og BIM og har ansvaret for rammesætning og understøttelse af processer, standarder og systemer for CAD og BIM i Vejdirektoratet. Teamet består af CAD-specialister, supportfunktion for interne og eksterne brugere (rådgivere, entreprenører m.m.) samt BIM-managere.

Vi lægger vægt på, at der skal være plads til at udvikle sig fagligt – både gennem opgaveløsning og kompetenceudvikling.

Vi har flekstid, stor selvstændighed i opgaveløsningen og et godt arbejdsklima med gode kollegaer.

Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.

Du bliver en del af en organisation, hvor fleksibilitet, kompetenceudvikling og arbejdsliv i balance står højt på dagsordenen. Der vil være mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage.

Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratet på adressen Thomas Helsteds Vej 22, 8660 Skanderborg.

Læs mere

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk under Job og karriere.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Torben Korgaard Hansen på tlf. 72 44 22 11 eller mail tkh@vd.dk.

Er du interesseret?

Send din ansøgning senest onsdag den 5. marts 2025. Vi forventer at afholde samtaler i uge 11.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, CV og andre relevante dokumenter.

Går du videre fra de indledende samtaler, kan der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver.

Vi tror på, at et inkluderende og mangfoldigt arbejdsmiljø styrker fællesskabet og den måde, vi løser opgaverne på. Vi prioriterer en medarbejdersammensætning, der afspejler samfundet og giver lige muligheder for alle. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillinger uanset alder, køn, seksuel orientering, religion, politisk anskuelse, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Vejdirektoratet – Skanderborg, Thomas Helsteds Vej, 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/69966295-09f1-4806-a72f-10ad37b3bbc1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet