Jurister til behandling af klagesager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Søger du en fastansættelse med gode kolleger, et godt arbejdsmiljø og muligheden for at sætte dit præg på Danmarks historien? Så er dette job noget for dig.



Vi udvider det juridiske hold i Minksekretariatet, 2. instans, i Skanderborg! Derfor har vi brug for flere dygtige kolleger, der søger et job med faglig tynge, fokus på høj kvalitet samt et godt sammenhold. Du vil blive en del af et ambitiøst og tværfagligt team, der arbejder med at løse en vigtig og højprofileret opgave med at behandle klagesager på et nyt og komplekst retsområde.



Vores opgave er at sekretariatsbetjene overerstatnings- og taksationskommissionerne og bistå dem med at behandle klager over erstatningsopgørelserne truffet af 1. instans.



Du bliver en del af et velfungerende sekretariat under opbygning, der består af jurister, økonomer, administrative medarbejdere, en teamleder og en sekretariatschef. Sammen arbejder vi for at nå i mål med de komplekse klagesager inden for de tidsmæssige rammer. Vi hjælper hinanden med vores fælles opgave. Samtidig har vi fokus på høj kvalitet og et godt sammenhold.



Du får et spændende og udfordrende job med engagerede kolleger og en arbejdsdag, der også rummer plads til fritid og familieliv. Vi har flekstid, betalt frokostpause, adgang til fitnessfaciliteter og en god kantine. Derudover er der også mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen, når dine arbejdsopgaver tillader det. Og så gør vi med sociale arrangementer en indsats for at lære hinanden at kende ud over det rent arbejdsmæssige fællesskab.



Dine arbejdsopgaver
Kontorets juridiske sagsbehandlere er fordelt på to områder – minkvirksomheder og følgeerhverv. Vi søger jurister til begge teams.



Dine arbejdsopgaver vil bestå i sekretariatsbetjening af kommissionerne, herunder:

  • Behandling af store og til tider komplekse klagesager
  • Udarbejde udkast til afgørelse og være med til at fastlægge praksis
  • Deltage i besigtigelsesforretninger fordelt på hele landet
  • Deltage i voteringsmøder og betjene formænd og kommissionsmedlemmer
  • Indgå i et tæt samarbejde med formand og kommissionsmedlemmer
  • Arbejde på tværs af faggrupper, særligt i form af et tæt samarbejde med økonomer
  • Behandling af aktindsigter


Om dig
Vi søger dig, der har lyst til at behandle klagesager på et nyt retsområde – i samarbejde med dine kolleger. Du er nysgerrig og har mod på at tage livtag med en omfattende opgave, der har stor opmærksomhed blandt politikere og i medierne.



Derudover ser vi gerne, at:

  • Du er grundig og analytisk, når du skal vurdere, om en sag er klar til at blive afgjort.
  • Du har sproglig og grammatisk skarphed og kan lide at formulere dig på skrift.
  • Du kan se på tværs af opgaver og har overblik, så du kan spotte principielle problemstillinger.
  • Du er nysgerrig, har lyst til at lære nye ting og er klar til at lære af de erfaringer, du gør dig.
  • Du har erfaring med opgaver, der involverer mange interessenter og samarbejder problemfrit på alle niveauer


Du har en uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur. Om du har få eller mange års erfaring er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du hurtigt kan og har lyst til at tilegne dig ny viden. Kendskab til offentlig forvaltning – enten gennem din uddannelse eller tidligere arbejde – er en fordel. Derudover sætter vi pris på, at du bidrager til en god stemning på kontoret.



Om at arbejde hos os

Vi har store ambitioner – både når det kommer til opgaveløsningen, og når det kommer til arbejdsglæden. Vi hjælper hinanden i hverdagen og giver plads til forskellighed. Du skal have lyst til at arbejde på tværs af fagligheder og være klar til at lære nyt og udvikle dig.



Du får kolleger, som er topmotiverede for at yde korrekt og effektiv sagsbehandling. Du vil opleve et stærkt drive i sekretariatet med en vilje til at løse opgaven. Som nyansat får du en grundig oplæring, og vi arbejder hele tiden på at blive bedre sammen. Det skal du have lyst til at bidrage til.



Vi værner om vores sammenhold gennem forskellige sociale arrangementer som fx fredagsbar, sommerfest, juleklip, julefrokost, mv. Det er vigtigt for os, at du får plads til både fritid og familieliv.



Du vil som nyansat indgå i et onboardingforløb. Du bliver du en del af et internt oplærings- og sparringsmiljø gennem sidemandsoplæring og ved deltagelse i introkurser. Du bliver desuden teamet op med en eller flere kolleger, som har rollen som din mentor.


Løn og ansættelsesforhold
Vi forestiller os, at du starter hos os den 1. juni 2024, men vi er indstillet på at vente på dig, hvis der er et godt match mellem os. Er du i gang med at færdiggøre din kandidatuddannelse, tilbyder vi en deltidsansættelse som bachelorfuldmægtig, indtil du har færdiggjort dit studie.



Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer.

Arbejdsstedet er Danmarksvej 26, 8660 Skanderborg.


Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos Sekretariatschef, Birgitte Østergaard Simonsen på tlf. 3012 5237.

For spørgsmål om personaleforhold, kan du kontakte HR-Partner, Alberthe Sällberg på 4178 0400.



Ansøgning
Send dit CV og eksamensbeviser til os allerede nu, da vi afholder samtaler løbende. Du kan senest søge stillingen den 7. april 2024 kl. 23.59.



Vi afholder samtaler løbende.



Minksekretariatet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Du kan læse mere om Minksekretariatet på https://www.minksekretariatet.dk/









INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014429

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet