BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en kollega med socialrådgiverbaggrund til en 37 timers fast stilling. Stillingen forankres i vores ressourceforløbsteam, men da vi er en afdeling, som hjælper hinanden på kryds og tværs, kan man forvente at man også skal arbejde i kontanthjælpssager.
Om stillingen
Stillingen er som beskæftigelsesrådgiver med myndighed i ressourceforløbsteamet, hvor du målrettet kommer til at arbejde med borgere under og over 30 år, som efter møde i kommunens Rehabiliteringsteam får en tværfaglig og sammenhængende indsats med henblik på at der arbejdes aktivt henimod job og uddannelse.
I Arbejdsmarked og Social sidder man både med myndighed på beskæftigelsesområdet via Lov om Aktiv beskæftigelsesindsats (LAB), men har også myndighedskompetence til at bevilge ydelser i Serviceloven (SL). Det betyder en smidigere sagsgang og en mere samlet plan for borgerne og mindsker kompleksiteten for borgerne, da det holdes på færre personer.
Vi arbejder ud fra en tilgang om, at borgerne bliver bedst klar til arbejdsmarkedet på arbejdsmarkedet, og derfor er der et stort fokus på at lave de rette job-mål og -match sammen med borgerne. Vi tror grundlæggende på, at borgerne kan og vil være en del af et arbejdsfællesskab sammen med andre.
Vi samarbejder med en række andre aktører i og uden for kommunen. Det har en høj prioritet for os at kunne samarbejde med alle de fagprofessionelle, der er omkring borgerne, så der herudfra kan laves en samlet plan.
Afdelingen Arbejdsmarkedsudvikling varetager opgaver indenfor
- Socialområdet
- Aktivitetsparate over 30 år på kontanthjælp samt borgere på overgangsydelse.
- Ressourceforløb
Opgaver
Dine primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med borgerne, afgivelse af blandt andet beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af ”Min plan”, sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til arbejdsmarkedet samt forberede og skrive sager til rehabiliteringsteamet.
Det er vigtigt, at du i arbejdet med borgerne kan holde fokus på muligheder i forhold til at opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet. Gruppen af borgere har komplekse problemstillinger, og det kræver en god indsigt og faglighed at arbejde med borgernes udviklingspotentialer. Visitation, vurdering og opfølgning af servicelovsindsatser indgår som en aktiv del af opgaveporteføljen.
Om dig
- Du er uddannet socialrådgiver og har erfaring med arbejdsmarkedsområdet og socialområdet og gerne erfaring med myndighedsrollen.
- Du har kendskab til relevant lovgivning, samt kendskab til arbejdsmarkedsforhold.
- Du er god til at arbejde med frister og formår at strukturere dit arbejde omkring det.
- Du er robust og kan have travlt uden at miste overblikket.
- Du har en god datadisciplin, en god skriftlighed (vi anvender Fasit).
- Du er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.
- Du har en anerkendende tilgang og er god til at understøtte progression i borgerens sag.
- Du ønsker at indgå i det teambaserede samarbejde, hvor man hjælper og understøtter hinanden.
- Du er kendt for dit bidrag til et positivt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og faglig sparring er i højsædet.
I din ansøgning ønsker vi at høre om
- Din motivation for hvorfor du er interesseret i at arbejde med serviceloven og hvordan dine erfaringer og kompetencer matcher stillingens krav og vores kultur.
- Dit syn på tværfagligt samarbejde og hvordan du bidrager til at styrke dette.
Vi tilbyder
- En dynamisk arbejdsplads, der konstant udvikler os og prioriterer integrationen af sociale indsatser med beskæftigelsesfremmende tiltag. Vi har forpligtet os til at skabe en sammenhængende tilgang, hvor borgeren er i centrum for vores indsats.
- Et hold af dedikerede kollegaer, der bringer en positiv og energisk tilgang til arbejdet hver dag.
- En afdeling som fungerer som et team, hvor vi arbejder på tværs af forskellige opgaver.
- Vi lægger stor vægt på et samarbejdende og udviklende arbejdsmiljø, hvor faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.
- Hos os vil du opleve en respektfuld og venlig atmosfære, hvor humor og godt humør er en integreret del af vores daglige rutine.
- Vi har et åbent kontormiljø, der fremmer kulturen med i at hjælpe og sparre med hinanden på tværs af afdelingen.
- Derudover tilbyder vi en fleksibel arbejdstidsordning, som giver mulighed for at tilpasse arbejdsdagene med privatlivet.
Løn og arbejdstid
Stillingen i ressourceforløbsteamet er en fast stilling på 37 timer ugentligt med ansættelsesstart 1. juni 2024.
Arbejdsstedets adresse
Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.
Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.
Der forventes afholdt samtale
Fredag den 26. april 2024
Ansøgningsfrist
Søndag 21. april 2024.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder, Anita Munch, på telefon 30 36 90 92. Send en sms med navn og telefonnummer, hvis du ikke kommer igennem.
I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skanderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Arbejdsmarkedsudvikling, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6025748