BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et sted, som arbejder integreret med socialområdet og beskæftigelse?
Vi vægter de faglige drøftelser og gør en dyd ud af, at borgerens behov og ønsker er i centrum for vores arbejde. Vi arbejder fokuseret, men har det så sjovt imens.
Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til afdelingen Arbejdsmarkedsudvikling der arbejder medinddragende og evner at skabe positiv udvikling og ejerskab på eget liv hos borgerne.
Stillingen er som socialrådgiver i servicelovsteamet, hvor du vil skulle varetage udredning og tæt opfølgning på servicelovens §§ 82, 85, 102, 104, 107 og §110. Derudover er der fokus på at få forhandlet attraktive aftaler. Servicelovsteamet er forankret i en afdeling, som også arbejder med ressourceforløb og kontanthjælp over 30 år. Stillingens primære opgaver er myndighedsopgaver indenfor serviceloven, for de borgere som ikke er på varig forsørgelse. Derudover er der rådgivnings- og myndighedsopgaver indenfor beskæftigelseslovgivningen for ressourceforløbsmodtagere i botilbud jf. servicelovens §107.
Vi samarbejder tæt på tværs for at opnå afdelingens mål og sikre borgerne en effektfuld indsats, der kan bringe den enkelte ud på- eller tættere på arbejdsmarkedet. For afdelingens øvrige målgrupper er der ligeledes fokus på en helhedsorienteret indsats, hvor beskæftigelsesrådgiver varetager opgaver i henhold til Servicelovens §§ 82 og 85 for deres målgrupper.
Arbejdsmarkedsudvikling samarbejder med en række andre aktører i og uden for kommunen om forhold, hvor borgernes sociale, sundheds- og helbredsmæssige situation har betydning for deres mulighed for at komme tilbage på arbejdsmarkedet og mestre egen tilværelse.
Målgrupper i afdelingen
- Socialområdet for voksne, som ikke er på varig forsørgelse
- Aktivitetsparate over 30 år på kontanthjælp samt borgere på overgangsydelse
- Ressourceforløb
Opgaver
- Udarbejde VUM (voksenudredningsmetoden) ift. afklaring af målgruppe
- Udarbejde bevillinger §§ 82, 85, 100, 102,104, 107 og 110
- Udarbejde § 141-handleplaner og følge op herpå
- Udarbejde SMART-mål og følge op herpå
- Sætte relevante indsatser i gang ud fra en vurdering, der balancerer effektiviteten af den faglige indsats med de tilgængelige ressourcer, herunder forhandling af takster og kontrakter med botilbud.
- Beskæftigelsesrettet opfølgning og indsatser i ressourceforløbssager, hvor der allerede er servicelovsindsats. Herunder udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del, hvis der vurderes et behov herfor.
Vi leder ikke efter hvem som helst. Vi leder efter dig, der
- Har en relevant faglig baggrund som socialrådgiver og erfaring med serviceloven
- Erfaring med at arbejde med LAB-lovgivning er en fordel, men ikke et krav
- Kan reflektere og uddybe dine faglige vurderinger og valg
- Du ser en værdi af et godt samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder- og har flair for at samarbejde
- Er kendt for dit bidrag til et positivt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og faglig sparring er i højsædet.
I din ansøgning ønsker vi at høre om
- Din motivation for hvorfor du er interesseret i at arbejde med serviceloven og hvordan dine erfaringer og kompetencer matcher stillingens krav og vores kultur.
- Dit syn på tværfagligt samarbejde og hvordan du bidrager til at styrke dette.
Vi tilbyder
- En dynamisk arbejdsplads, der konstant udvikler os og prioriterer integrationen af sociale indsatser med beskæftigelsesfremmende tiltag. Vi har forpligtet os til at skabe en sammenhængende tilgang, hvor borgeren er i centrum for vores indsats.
- Et hold af dedikerede kollegaer, der bringer en positiv og energisk tilgang til arbejdet hver dag.
- En afdeling som fungerer som et team, hvor vi arbejder på tværs af forskellige opgaver.
- Der er i alt 4 socialrådgivere og en faglig koordinator, som arbejder på tværs af afdelinger på Servicelovsområdet i hele Arbejdsmarked og Social.
- Vi lægger stor vægt på et samarbejdende og udviklende arbejdsmiljø, hvor faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.
- Hos os vil du opleve en respektfuld og venlig atmosfære, hvor humor og godt humør er en integreret del af vores daglige rutine.
- Vi har et åbent kontormiljø, der fremmer kulturen med i at hjælpe og sparre med hinanden på tværs af afdelingen.
- Derudover tilbyder vi en fleksibel arbejdstidsordning, som giver mulighed for at tilpasse arbejdsdagene med privatlivet.
Løn og arbejdstid
Stillingen ønskes besat fra den 1. juni.
Den ugentlige arbejdstid er på fuldt tid 37 timer.
Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og forhandles med forhandlingsberettiget organisation med udgangspunkt i kvalifikationer og erfaring.
Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist den 10. april.
Samtaler forventes afholdt torsdag den 18. april.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder, Anita Munch, på telefon 30 36 90 92 eller faglig koordinator, Mette Dreijer, på telefon 87 94 7 581. Send sms med navn og telefonnummer, hvis du ikke kan komme igennem.
I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skanderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Arbejdsmarkedsudvikling, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020122