Leder til bygningsdrift og boligadministration i Skanderborg Kommune

dato

Har du en passion for ledelse inden for bygningsdrift, teknik og boligadministration? Så læs videre her!

Vi søger en leder, der kan skabe og bevare overblik over ejendomsområdet, hvor der ofte er korte deadlines og et højt tempo.
Du bliver leder for et team på 10 teknikere, konstruktører, maskinmestre og en administrativ medarbejder samt 2 administrative medarbejdere inden for det almene boligområde. Måske er det dig, der er den rette til at gribe stafetten?

Om jobbet
Som leder får du ansvaret for at udarbejde vedligeholdsplaner for de kommunale ejendomme. Du skal sikre, at vedligeholds- og energiprojekter gennemføres til aftalt tid og inden for budgettet. Derudover vil du styrke faglige fællesskaber og udvikle medarbejdernes kompetencer. Du vil også selv skulle håndtere forskellige projekter inden for området.

Du får ansvar for et samlet budget på mellem 50 og 100 mio. og bliver overordnet ansvarlig for området, herunder faglige, personalemæssige og økonomiske opgaver.

Du bliver en del af et ledelsesteam sammen med chefen for Anlæg og Ejendomme og chefen for Ejendomscentret, og du refererer til ejendomscenterchefen. Du forventes at have din daglige base på Fælleden 1, 8660 Skanderborg.
Stillingen kræver stærke samarbejdsevner, godt overblik og erfaring med personaleledelse. Du skal have en servicemindet tilgang til opgaverne og udvise imødekommende adfærd.

Vi forventer, at du

  • Har erfaring med ledelse i en politisk styret organisation.
  • Har kendskab til vedligeholds- og energiprojekter på kommunale ejendomme og kan sparre med medarbejderne om opgaverne.
  • Kan kommunikere imødekommende med kontraktholdere og ejendommenes øvrige brugere.
  • Fremmer et godt arbejdsmiljø, trivsel og motivation blandt medarbejderne.
  • Er servicemindet og dedikeret til at levere opgaver på et højt fagligt niveau.
  • Kan finde løsninger, så driften håndteres 24/7.
  • Har lyst og kompetencer til at arbejde med administrative og personalemæssige opgaver, såsom sygefraværshåndtering og gennemførelse af MUS-samtaler.
  • Bidrager aktivt til strategier, målsætninger og udviklingsprojekter.

En vigtig del af dit arbejde bliver at sikre, at både brugerne af de kommunale ejendomme og dine medarbejdere oplever kvalitet i både faglighed og samarbejde.

Om dig
Faglige kompetencer
Vi forventer, at du har
  • Teknisk baggrund og er uddannet som f.eks. konstruktør, ingeniør eller arkitekt.
  • En lederuddannelse eller erfaring med ledelse.
  • Kørekort kategori B.
  • Teknisk erfaring og kendskab til bygningsautomatik, CTS-styring, alarmer og lignende.
  • Forståelse for energiledelse og optimering.
  • Indsigt i og forståelse for det almene boligområde.
  • Flair for IT og lyst til at sætte dig ind i de systemer, der anvendes i Anlæg og Ejendomme.

Personlige og ledelsesmæssige kompetencer
Vi forventer, at du
  • Har gode kommunikative evner og sikrer en god dialog med kontraktholdere og andre samarbejdspartnere.
  • Håndterer opgaver med en servicemindet tilgang.
  • Kan motivere og udvikle medarbejdere.
  • Arbejder struktureret, er fleksibel og løsningsorienteret.
  • Kan bevare overblikket og håndtere mange opgaver samtidig.
  • Har tillid til, at dit personale løser opgaver inden for de givne rammer.
  • Er god til at skabe relationer på tværs af organisationen.
  • Kan navigere i et krydspres mellem teknisk behov og prioritering af opgaver.
  • Har et positivt og anerkendende menneskesyn.
  • Ser udvikling og forandring som en naturlig del af hverdagen.

Om os
Anlæg og Ejendomme håndterer bygherre og ejendomsdriftsrolle for alle kommunale bygninger. Fra byggeri over vedligehold, til daglig drift og rengøring på den enkelte ejendom. Hele afdelingen har samlet 230 medarbejdere. Den samlede omsætning er ca. 350 mio. om året. Opgaverne vedligehold, teknik og boligadministration varetages af et velfungerende team bestående af 12 medarbejdere. Det nyoprettet Ejendomscenter, som organisatorisk er placeret under Anlæg og Ejendomme, håndterer de daglige driftsopgaver i bygningerne. Den strategiske vedligeholdelse af de kommunale ejendomme, energiledelse og boligadministration ledes af en faglig koordinator, der i tæt samarbejde med medarbejderne blandt andet udarbejder vedligeholdsplaner og driver andre projekter. Det er denne rolle som faglig koordinator, der ønskes opgraderet til en lederstilling.

Skanderborg Kommune og ledelse hos os
I Skanderborg Kommune er vi ambitiøse i forhold til ledelse. Derfor er ledelsesområdet et strategispor i Personalepolitikken. Vi kalder det God ledelse.
Det betyder, at vi ser ledelse ikke som en titel - men som noget vi skaber sammen. Ikke mindst ved at sikre fælles kurs, koordinering og forpligtelse i de ledergrupper og faglige fællesskaber vi indgår i, men også ved at samarbejde på tværs af faglige fællesskaber.

Ledelse er lederens pligt snarere end lederens ret, og et spørgsmål om at motivere, engagere og få andre med sig snarere end et spørgsmål om at bestemme over andre.

Ledelsesrummet er stort og forpligtende hos os. Dels på grund af vores organisering, og dels på grund af vores tillidsbaserede kultur. Her er plads til forskellige bidrag, lokale prioriteringer, engagement, udvikling og nytænkning.

Alt sammen inden for vide rammer af politikker, udviklingskontrakter og -aftaler og ikke mindst de fælles værdier og fortællinger, der lever i Skanderborgkulturen. Der er med andre ord god plads til god ledelse.

Du kan læse mere om ovenstående i vores ledelsesgrundlag og i Ledelse og Styring.

Processen
Hvis det lyder som en motiverende udfordring, som passer til dine kompetencer og ambitioner, så ser vi meget gerne en ansøgning fra dig.

Du er også meget velkommen til at kontakte din måske kommende leder, Ejendomscenterchef Mie Rauff Nielsen på telefon 21 15 39 72 for nærmere information.

Ansøgningsfrist
5. februar 2025.
Første samtalerunde gennemføres i uge 7 og anden runde i uge 8.
Inviteres du til anden samtalerunde, vil du blive bedt om at gennemføre en personlighedstest.

Ansættelse er afhængig af ren børneattest.

Løn og ansættelsesvilkår aftales i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen.

Tiltrædelse pr. 1. marts 2025 eller hurtigst muligt.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Skanderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Anlæg og Ejendomme, Skanderborg Fælled, 8660 Skanderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f68a3fb3-5778-4fbe-8fae-a707520a1cb0

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet