For 25-årige uddeler i SuperBrugsen Skanderborg, Casper Vinther Olesen, er det dialogen med medarbejderne og kunderne, der er nøglen til succes.
”Det bedste ved at arbejde i SuperBrugsen Skanderborg er det enormt stærke sammenhold, der er blandt personalet og ikke mindst Skanderborgs fantastiske kunder,” siger uddeler, Casper Vinther Olsen.
Selvom SuperBrugsen er Danmarks største supermarked, så er fokus stadig på det lokale og det personlige. Det er uddelerens ansvar, at butikken altid er salgsklar og står super skarpt, men det er mindst lige så vigtigt at opbygge og bevare en relation til kunderne og rykke medarbejderne fagligt og personligt for at skabe den ideelle arbejdsplads.
”Det er først og fremmest de gode samtaler med ansatte og kunder, der rykker butikken fremad,” siger Casper Vinther Olesen og fortsætter: ”Dialogen med de ansatte skaber de gode arbejdsforhold og energien, der gør at kunderne føler sig velkommen i butikken. Den tætte dialog med kunderne er det, der får dem til at komme tilbage.”
På trods af, at han beskriver udvikling og nytænkning, som noget af det centrale, der driver ham som uddeler, så holder han kortene tæt til kroppen, når det gælder fremtidige tiltag for SuperBrugsen Skanderborg.
”Det forbliver hemmeligt,” siger han med et skævt smil.
Foto: SuperBrugsen Skanderborg
Butikkens kunder og de gode relationer internt i butikken hviler på et solidt værdimæssigt fundament. Det er netop dette fundament, der er kendetegnende for alle Superbrugsens butikker landet over.
”De værdier, vi arbejder ud fra i SuperBrugsen er først og fremmest kvalitet, men det kan man jo sige om de fleste dagligvarebutikker. Det, der for alvor adskiller SuperBrugsen fra konkurrenterne, er det store fokus på det lokale og den personlige service,” forklarer Casper Vinther Olesen.
Værdierne har Casper Vinther Olesen haft med sig næsten fra starten af sin karriere. I tillæg til sin baggrund på handelsskolen, så er han fagligt ”opdraget” som ledertrainee indenfor Coop.
Han startede som uddeler i SuperBrugsen Skanderborg den 1. maj 2021. Et solidt værdisæt og høj prioritering af det lokale fællesskab er dog ikke banebrydende nyt for supermarkedet som helhed.
Ideen om SuperBrugsen og det lokale fællesskab er bygget op omkring andelstanken, som tog form, da H.C. Sonne startede den første brugsforening i Thisted i 1866. Én brugsforening blev til flere og tredive år efter sluttede de sig sammen i Forenede Danske Brugsforeninger (FDB) - det, som vi i dag kender som Coop.
Læs mere om SuperBrugsen Skanderborg her.